Важно!
Моля имайте предвид, че описаното по-долу НЕ гарантира добри резултати и НЕ е инструкция, а е описание на заниманията ми!
Ето обобщено какво съм правил по колата:
Започнах, като смених шайбата на двигателя с по-голяма (220 мм външен диаметър на каналите) и нов по-дълъг ремък (6PK1387 – малко късичък дойде, но стана). След това отиде за ремап в Маднес. Там стана ясно, че дебитомера е заминал и сложиха от БМВ (Bosch – 0 280 218 062).
Ето снимки на шайбата (важно е да се сложат болтове, защото инче ще изпадне, лепене не върши работа):
Налягането от стандартните 0.45-0.48 стана 0.75 Бара.
Мерихме К.С. на колелата с Г-Тек и ето резултата сравнен със сток (ръновете са на 3-та скорост от 2000 об/мин до прекъсвач):
След това реших да намаля диаметъра на шайбата на компресора (Eaton M62) от стандартните 94 мм на 87 мм (по-малко не може заради механизма за включване).
Налягането стана 0.90-0.95 Бар.
Ето как изглежда:
Пак мерихме К.С. на колелата с Г-Тек и ето резултата (ръновете са пак на 3-та скорост от 2000 об/мин до прекъсвач):
След това реших да увелича изходния отвор на компресора. Прави се за намаляване на трмпературата на въздуха.
Ето как изглежда (недовършено):
Използвах случая, за да сменя задните лагери на компресора.
Медувременно подмених стандартния регулатор на налягането на горивото с 4 Бар-ов (Bosch 0280160575) и стандартните свещи с NGK BKR7E.
Сега предстои смяна на интеркулера с по-голям.
Ето го и него
(На снимката още не са монтирани фиксиращите планки)
(отгоре кулера е хвнат с планака за гредата)
Размера е 550/140/65мм с вход/изход 57мм.
Това е най-големия размер, който може да бъде сложен с минимални промени.
Днес мерихме температури и налягане.
Спад в налягането няма.
Най-високата температура на въздуха след кулера, която измерихме при пълно натоварване беше 50 градуса при външна 24-25. Нормално се движи м/у 28-35.
За сравнение, с оригиналния кулер най-високата температура беше около 75 градуса. А нормално в порядък на 65.